Jesteś tutaj: cupoftea.pl > Dania główne > Makaronowa fantazja

Warzywa i witamina C

Od najmłodszych lat każdy słyszy, że warzywa i owoce są niezwykle ważne dla zdrowia. Jest to oczywiście prawda, jedna o ile do owoców łatwo się przekonać, tak do warzyw zdecydowanie trudniej. Owoce zachęcają kolorem i słodyczą, natomiast warzywa bywają mdłe, więc trudniej się do nich przekonać, jednak warto. Warto, ponieważ w wielu z nich znajdują się duże ilości witaminy C. Dzięki niej wzmacnia się odporność człowieka, lecz nie tylko. Ma ona znaczący wpływ w regeneracji komórek organizmu, a co za tym idzie – spowalnia procesy starzenia się organizmu z zewnątrz i od wewnątrz. Wspomaga również układ krwionośny. Witaminę C można znaleźć niemal w każdym warzywie, jednak najwięcej jest jej w zielonych odmianach. Kapusta, sałata, brokuły, zielony groszek, ogórki to dobry sposób na uzupełnianie jej braków, zwłaszcza w okresie zimowym, kiedy jest szczególnie potrzebna dla wspierania organizmu. Większość tych warzyw jest dostępna przez cały rok, choć groszek w formie konserwowej, jednak nie warto go unikać.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.